OPKNAPPERTJE 5/ LE RETOUR DES CHAMPIONS

11 september 2012 - Crux-la-Ville, Frankrijk

OPKNAPPERTJE 5

THE BOYS ARE BACK IN TOWN, le retour des champions

Heb voor de zekerheid maar de titel in het Engels vertaald, anders zou je nog denken dat de champion- tijd is aangebroken.

Mijn vaste ploeg ( zoon) is met optimale versterking gearriveerd.

En dan gaat het hard… heel hard. Funderingen storten, wc ophangen, buitenkraan plaatsen ( direct mooi), muren bikken, de zolder verven ( waarvoor M met hoogtevrees op de steiger moet en het ook doet), deuren inhangen , de tuin maaien, levering naar binnen sjouwen en hout stapelen.

Voor de  derde keer puin verplaatsen, hoe het mogelijk is weet ik niet maar het puin is iedere keer teveel, en iedere keer duikt het weer in onaangename hoeveelheden op. Een puinzooi dus.

De ploeg,  mijn PP’s , mijn  “ Persoonlijke Polen” noem ik ze, zijn qua humeur niet kapot te krijgen. Veel koffie, veel sigaretten ( uit  eigen doos), en ’s avond ’n biertje, of twee en de diesel is erin. Daarnaast een goede maaltijd waarmee ik ze iedere avond verras (geen avond hetzelfde) en ze zijn onverslaanbaar.

De hond Bo kijkt de hele dag toe, verzamelt truien als hondenmand, een inschikkelijke hond dus.

We hebben een week met meer dan zomerse temperaturen achter de rug.  Gezwommen in het meer.

Ik zet de foto’s erop en dan is het resultaat te bewonderen. Hou je op de hoogte.

1. Caroline:
    11 september 2012
    goed toeven zo, An, met een paar van die jonge mooie lijven!
    er wordt vast hard gewerkt en een hoop gelachen.....
    speciaal groetjes voor Bas van Daan en Toon!!